Nieuw, de Wild Land Air Cruiser daktent
Nieuw, de Wild Land Air Cruiser daktent
Weer een nieuwe daktent zou je denken? De Wild Land Air Cruiser is echter wel een beetje anders dan traditionele modellen, omdat hij geen stokken gebruikt, superlicht is en heel veel hoofdruimte biedt.
De Wild Land Air Cruiser wordt in sommige landen als Kickstarter ingezet, echter in Nederland en Duitsland is hij al te koop. Ondanks dat een opblaasbare daktent even wennen is, zijn wij zeer onder de indruk.
Wat maakt de Wild Land Air Cruiser anders dan andere daktenten?
Net als alle breedteslapers is het een klapdaktent welke naar de zijkant uitklapt. Ook is hij voorzien van transporthoes welke verwijderd dient te worden voordat je de daktent opzet. Eenmaal opengeklapt stop je de stekker in de 12volt aansluiting van de auto en de ingebouwde pomp doet de rest. ondanks dat het pakket erg klein op de auto is ontstaat er een grote daktent, vooral de binnenhoogte van 140cm valt direct op. Rondom uitzicht en 2 grote dakvensters om de sterrenhemel te bekijken geven een extra ruim gevoel.
Wild Land beweert dat dit “de lichtste zelfassemblerende daktent ooit” is. Het is moeilijk om daar tegenin te gaan als de Air Cruiser slechts 42 kg weegt. De tent zelf weegt 36 kg, het 5,1 cm dikke traagschuimmatras 6kg en de ladder nog geen 6kg.
Op welke auto’s past de Air Cruiser daktent?
Aangezien de tent ook vrij klein is als hij op je dak is ingepakt (140cm lang, 96cm breed en 25,5 cm hoog) is het een zeer geschikte daktent voor zowel grote als kleine auto’s. Verder zorgt de tent voor een lager brandstofverbruik dan bredere pakketten.
Het tentdoek is gemaakt van 280 grams ripstop polykatoen. Wild Land geeft aan dat het zeer duurzaam en waterbestendig is en geschikt is om het hele jaar door te kamperen.
De tent wordt geleverd inclusief hoes en matras. Bovendien wordt hij geleverd met een ladder en geïntegreerde LED-verlichting. Er wordt al gezegd dat er nog meer accessoires in de maak zijn.
De Air Cruiser wordt geleverd met 2 jaar garantie. De tent wordt ook geleverd met een reparatieset met enkele stukken tentmateriaal, stevige plakkers en een set nadenafdichtingen. Als de pomp om de een of andere reden defect raakt, kan de tent opgezet worden met een standaard luchtbedpomp.
Hoe kan het dat de daktent in Nederland en Duitsland nagenoeg net zo duur is als het Kickstart project in Engeland? Wordt hij hier in de toekomst ook duurder?
https://www.kickstarter.com/projects/cinchpopuptents/air-cruiser-revolutionizing-rooftop-camping