Autohome Columbus Variant

2.589,003.139,00

Waardering 4.00 op 5 gebaseerd op 3 klantbeoordelingen
(3 klantbeoordelingen)

Levertijd, indien niet bij ons op voorraad, doorgaans 6-8 weken.
Neem contact op voor de actuele voorraad/levertijd.
Meteen op pad? We zoeken naar een passende oplossing

Beschrijving

De Columbus Variant uitvoering is in meerdere kleuren leverbaar en biedt daarnaast enkele extra’s, waaronder ook toegang aan de achterzijde. Leverbaar in de maten Small, Medium en Large. De Small en Medium zijn ook leverbaar in een extra lange X-Long uitvoering. Bovendien zijn de Small en Medium uitvoering te voorzien van extra dakdragers; hierdoor kan er bovenop de daktent bijvoorbeeld nog een surfplank worden meegenomen.

De Columbus Variant daktent wordt bij daktent.nl standaard geleverd met: 4 universele klemmen voor bevestiging op de dakdragers, 1 matras met 2 of 3 kussens, een led-lamp en 1 verstelbare aluminium ladder (209cm) met beschermhoes. Langere ladder is als optie beschikbaar.

4×4 ladder voor Columbus + €49,-*
bus ladder voor Columbus + €59,-*
*ipv standaard ladder

Vragen over deze tent? kom naar de daktent showroom in Baarn of neem contact met ons op.

Extra informatie

Personen

2 personen, 2+1 personen, 3 personen

3 beoordelingen voor Autohome Columbus Variant

Beoordelingen in alle talen weergeven (3)

1. Waardering 2 uit 5

M Dekker

Voor de wintervakantie hebben wij de Autohome columbus gehuurd. Zelf beschikken we over de softtop van Sheepie: de Outback, maar omdat we veel goede verhalen op internet lazen over het snelle opzetten van de columbus in combi met een hardtop dak (handig met inpakken voor slecht weer bijvoorbeeld) leek het ons leuk deze tent eens zelf te testen om hem in de toekomst wellicht te kopen. Onze eigen Outback heeft namelijk een hoes die er elke ochtend overheen moet waardoor we dus het dak op moeten van de Land Rover. En met de regenachtige weersvoorspellingen voor onze winterkampeervakantie leek ons een hardtop die snel dicht kan ideaal op doorreis.

Over het openen en dichtgaan van de Columbus is idd niets teveel gezegd. Dat gaat super snel.
    De volgende ochtend na de eerste nacht in de regen de tent ingeklapt… en wat blijkt… de winterslaapzakken zorgen er voor dat de bak niet dicht kan. Daar hadden we niet op gerekend en dat is in onze eigen tent wel anders; daar passen kussen en slaapzakken met gemak in de dichte tent. Dus de Columbus weer open in de regen en de slaapzakken in de auto gelegd.

De tent staat dus in een mum van tijd. Helaas blijkt de tent bij inpakken in of na een regenbui echter niet zo ideaal doordat de ritsen van de deuren van de Autohome daktenten onderaan niet doorlopen. De onderkant is dus gewoon open en een stoffen flap die je over de bak hangt zorgt er voor dat regen buiten blijft … wat dus geen probleem is als de tent open staat (want dan hangt de deurflap over de tentbak die de regen buiten houdt) maarrrrr… als je na een bui of in de regen de tent inklapt betekent dit dat het natte buitendoek de schaal in gaat en het vocht wat dan op het buitendoek zit kan dan binnenin komen wat resulteert in een nat matras. Niet echt fijn als je nog een week voor de boeg hebt.

Ook vonden we de tent niet goed ventileren. Als het flink regent moet alles dicht blijven op een dunne spleet in de hoofddeur op de kopse kant na…gevolg: ‘smorgensvroeg grote druppels condens die op ons hoofd vallen. Wakker zijn we !

Condens heb je nu eenmaal altijd in koud en nat weer door de adem die je snachts uitademt maar in onze Outback kan er in de regen aan alle kanten een raam open omdat deze worden overdekt door de “fly over” plus een grote luifel aan de voorzijde van onze Outback. Minder condens en zeker geen grote druppels die je wakker maken.

Het net aan de binnenzijde van het dak van de Columbus is wel echt een uitkomst; je kan daar al je kleding in kwijt. Ideaal!
    Daar heeft de Autohome Columbus dus een pluspunt!

Dan het matras van de columbus… tja wat zal ik daar over zeggen… als zijslaper noodgedwongen op mn rug moeten slapen en zelfs dan was er nog nul ondersteuning. Heel slecht! Misschien zijn wij wederom verwend met de Outback die een voortreffelijk (wel stevig) matras heeft en waar je indien nodig nog een 5 cm opdekmatras van bijv. ikea op kwijt kan als je ‘m wat zachter wil.

Ik vond de Columbus ook wat krap door het schuine dak, ook daar won onze eigen Outback tent terrein.

Samengevat is de columbus dus een prima tent voor droog weer, wat krap, een zeer slecht matras, geen ruimte voor je beddegoed maar de tent is wel heel snel in en uitgeklapt… dat dan weer wel 😉

Onze Outback wordt dan ook zeker niet ingeruild voor de Columbus.

2. Waardering 5 uit 5

Marco Janssen

Ons vakantieplan voor de zomer van 2015: drie weken kamperen in Zwitserland om daar met de mountainbikes alsook te voet de natuur te verkennen. Omdat het idee was om van camping naar camping te reizen, zochten we een oplossing voor het opbouwen/afbreken van de tent.
    Het jaar eerder, zomer 2014, zijn we na 1 natte nacht verhuisd van de tent naar de auto. Daarna hebben we een week in de auto geslapen (Peugeot Partner Tepee). Slapen in de auto, zoals 2014, was dit keer geen optie omdat we de mountainbikes binnen in de auto vervoeren.
    Dus gingen we op zoek naar een alternatief voor slapen in een normale tent. Een korte zoektocht op internet bracht ons op het idee om een daktent te kopen of te huren. Via google kwamen we op de website daktenthuren.nl. Telefonisch de daktent gereserveerd en een afspraak ingepland.
    Na een hartelijk ontvangst werd de daktent snel gemonteerd op de auto en konden we op pad.

Het slapen in de Columbus daktent hebben we als erg comfortabel ervaren.
    Het uitklappen op de camping kost minder dan 1 minuut en het grote voordeel is het fijne matras, maar ook zeker dat je gewoon je eigen dekbed en kussens mee kunt nemen. Deze kunnen gewoon in de daktent blijven liggen als je deze weer inklapt.

Waar we ’s ochtends wat mensen op de Zwitserse camping hoorden klagen over de koude nacht in hun tent, hebben we heerlijk warm en comfortabel geslapen in de daktent op het dak van de auto. Het erin/eruit klimmen via de ladder went trouwens erg snel.

Kortom: wij kijken er naar uit om weer met een daktent op pad te gaan!

Nogmaals dank,
    Ronella & Marco

3. Waardering 5 uit 5

Danny Siebeler

Om mijn passie voor paragliden te kunnen uitleven, ben ik afhankelijk van goed weer. Vandaar dat ik op zoek ging naar een vakantieoplossing die flexibel en betaalbaar was. Een Camper was me te duur en een tent opzetten teveel gedoe! Via ons aller bekende Google kwam ik uit bij Marcel van Daktenthuren.nl Voor mij de ideale oplossing om na een lange rit en zonder veel omhaal onder m’n eigen dekbed te kruipen of om binnen 2 minuten de daktent te sluiten om naar de volgende vliegstek te vertrekken. Ben in de afgelopen 2 jaar, verschillende keren, met de Columbus daktent op pad geweest en ben zeer tevreden met de service van Daktent.nl

Een beoordeling toevoegen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *